• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • چگونه امنیت خود را برای ایمیل ، وبلاگ نویسی ، تویتر و همچنین وبگردی در دنیای مجازی بالا ببریم ؟

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰







    سبز سبزم ؛ با توجه به بحث ها و نگرانی های کاربران اینترنتی در باره امنیت خود در فضای مجازی چند پیشنهاد وتوصیه برای تمامی کاربران اینترنتی دارم.
    - بالا بردن امنیت در وبگردی ; 
    ۱. در ابتدا این نرم افزار را معرفی میکنم و به دوستان پیشنهاد استفاده از ان را می کنم ،با استفاده از peerBlock میتوانید جلوی تمامی سرور های که به طور اتوماتیک IP شما را چک می کنند را بگیرید و از رهگیری و شناسایی توسط هکر های رژیم جلوگیری کنید. نصب و راه اندزی برنامه بسیار ساده و با زمان نه چندان زیاد قبل انجام است ، پس از کلیک بر روی لینک زیر که به صفحه اصلی این برنامه میرود به صفحه ی دانلود peerBlock به قسمت portable package در اواسط صفحه بروید و version مناسب را برای نصب انتخاب کنید. توجه داشته باشد که این برنامه در صورت فعال بودن اجازه ورود به وب سایت هایی که IP شما را چک می کنند نمی دهد ، پس بهتر است برای مثال زمانی که می خواهید وارد فیس بوک یا دیگر وب سایت هایی که بلوک شده اند ،بشوید. برنامه را غیر فعال کنید و به محض ورود در سایت مورد نظر خود ان را دوباره فعال کنید ، بسیاری از سرور ها پس از ۳۰ دقیقه عدم موفقیت برای رهگیری IP شما به طور اتوماتیک شما را از لیست خود خارج میکنند ،ممکن است که پس از چند روز دوباره رهگیری IP شما شروع شود  .پس بهتر است این برنامه را به طور مرتب استفاده کنید.
    ۲. تمامی کلامت رمز خود را تغیر دهید .و سعی کنید رمز جدید متشکل از چند حرف بزرگ،چند حرف کوچک ،و چند عدد باشد.
    ۳.  برای به راه اندازی بلاگ یا عضویت در بعضی شبکه های مجازی ابتدا یک acount جعلی یاهو بسازید، سپس با استفاده از ان acount های gmail و acount های دیگر خود را بسازید .
    ۴.  رمز acount های مختلف خود را در اختیار دوستان قابل اعتماد خود بگذارید تا در صورت دستگیری تمامی اطلاعات شما را پاک کنند .
    ۵. نصب آنتی ویروس و بروز نگه داری ان. 






    - بالا بردن امنیت در ایمیل ;
    بهترین و امن‌ترین سرویس رایگان ارئه‌دهنده‌ی ایمیل، جی‌میل است و علت آن نیز استفاده از پروتکل امن SSL است که در به صورت یک S در آدرس جی‌میل ظاهر می‌شود: httpS://gmail.com. این ویژگی جی‌میل باعث می‌شود که کلیه‌ی اطلاعات ارسالی از طریق جی‌میل تا زمانی که به مقصد برسد کدگذاری شود و این بدان معناست که تا زمانی که ایمیل شما به مقصد نرسد امکان خواندن آن ایمیل وجود ندارد.
    - بالا بردنامنیت در توییتر;
    توییتر یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که در میان کاربران ایرانی بسیار محبوب است. برای آنکه امنیت خود را در این شبکه‌ی اجتماعی بالا ببرید، در اولین گام امکان مکان‌یابی توییتر را غیرفعال کنید تا در هنگام توییت کردن، مکان توییت شما به نمایش گذاشته نشود. برای بررسی غیر فعال بود این امکان توییتر دقت کنید که در زیر جعبه‌ای که توییت خود را در آن تایپ می‌کنید، واژه‌ی Add you location دید شود. این بدان معناست که توییتر مکان شما را همراه با توییت شما منتشر نمی‌کند.
    - بالا بردن امنیت در وبلاگ‌نویسی;
     برای اینکه امنیت خود را در وبلاگ‌نویسی بالا ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنم که مطلب زیر را بخوانید. در این مطلب با روش وبلاگ‌نویسی به صورت ناشناس تا جایی که شناسایی شما غیرممکن می‌شود، آشنا می‌شوید.
    http://advocacy.globalvoicesonline.org/projects/guide/به-کمک-تُر-و-وردپرس،-ناشناس-وبلاگ-بنویس/


    نویسنده : وبلاگ سبز سبزم

    0 نظرات:

    ارسال یک نظر